Saturday, June 25, 2011

Di sana

........pagi tadi entah kenapa lewat pulak bangun utk ke pejabat (sebenarnya dh terjaga pun time biasa iaitu 5:30pg tp tido balik)...pkul 7pg baru bangun..shif aku start 7pg...kelam kabut la jugak...
....hari Sabtu,jalan ke KL dari Ampang mengikut hiway MRR2 agak lengang...tenang..relax..cool....tk terasa semacam bergegas ke tempat kerja...otak melayang teringat jalan di sana yg tenang,sejuk dingin di waktu sekitar semcm ini...
......7.30pg aku sampai di pintu masuk Petronas Twin Tower ...tulis buku kt security di Tower 2....syukurlah selamat sampai...dalam lif yg laju utk sampai ke tingkat 41...kepala ingat lagi di sana...."tingkat 41"....tukar lif lagi utk ke tingkat 56...kepala menerawang ingt disana....barangkali sambungan dari atas motor tadi kot..."tingkat 56"........
...masuk ofis.....masih mamai lagi....ingat lagi di sana...update/reply mesej dlm fb...dan sampai sekarang masih lagi ingat di sana....betul la kata orang...kemana juga kita pergi....walaupun hebat mana kita tinggal atau kita kerja..setinggi mana pun tempat kita...asal usul kita tetap diingati....disanalah kampung asal usul tempat bermulanya hidup aku sebagai anak kepada seorang ibu dan seorang bapa...sekarang mereka berdua mengecap hari2 yg berlalu tanpa aku...macam isteri aku pernah berkata..."awak dh membalas jasa mak ayah awak...awak sudah berusaha lebih hebat dari awak buat utk diri awak sendiri..."...betul ke..aku masih lagi tk rasa mcm tu....aku paling selesa bila mana mak ayah aku ada dekat dgn aku...ketika mereka tinggal dgn aku dirumah mereka di KL(aku belikan)....tp mereka mungkin jugak bosan....bila mereka di sana..aku pula semacam tidak selesa....
......atau aku yg sudah bosan dgn karenah manusia yg bermacam jenis di kota metropolitan ni...aku perlukan satu kehidupan yg tenang...aku selalu sebut relax.....

...biarpun mak dan ayah kita adalah seburuk2 manusia....mereka tetap manusia yg pernah melahirkan kita.....

~tOksiak~

No comments: