Monday, June 13, 2011

Ikhlas

..................walaupun hari ni hari Isnin....mungkin tk selayaknya utk aku berkata tentang hari Jumaat yg dh terlepas mungkin 3 atau 4 hari lepas...tapi tajuk yg dibual bicarakan di dalam kuliah sebelaum solat Jumaat membuatkan aku terngiang2 lagi di telinga.....

'Ikhlas ni artinya buat sesuatu dgn tidak payah memberitahu orang',terpacul dari mulut Ust. Wan Sohor Bani Leman.......

...jadinya kalau aku cakap sekarang ni....aku tk ikhlas laa....betul la tu apa yg diperdengarkan....terpegun aku dgn beberapa cerita tentang ikhlas dlm kuliah tu.....ikhlas dan diam.....itu sebaiknya...tiada ikhlas akan melemahkan diri sendiri....dimana syaitan akan menguasai diri kita....mcm mana tu...?? sendiri cari....
...ada ayat yg selalu sgt aku dgr.....'kalau ko buat keje, ko kena bagi boss nmpak....ko kena email bagi org nmpak...baru org tau kita buat keja...' aku sebenarnya tk setuju langsung...aku 'iya'kan aje....malas nk berdebat...nnt org suruh aku jadi imam pulak.....depa lupa ka yg Allah yg bagi rezeki....Allah akan tolong kita jika kerja kita ada di dalam jalan yg benar....apa akan jadi jika kerja kita sekadar kasi orang nmpak...mcm mana dgn rezeki kita.....berkat yg penting...kalau sekadar buat bagi orang nmpak...jadinya NAWAITU keja bukan Lillahi ta'ala.....lah.....keja bertuhankan manusia la....mcm mana rezeki tu kita bagi keluarga kita makan....esok anak2 jadi jahat...salahkan cikgu tk pandai didik anak....dh la datang keje lambat n balik awal...keja 8jam..sehari...betul2 buat keja..ada la kot...2 atau 3 jam....mcm mana ekkk...???
........ringkasan dari aku.....tak ikhlas.....namanya bodek lahhhh....kenapa kena mcm tu....??

reputs.....

2 comments:

tanpa nama said...

apsal tak gr button like ekkk

tOksiak said...

ntah....nnt nk kaji dulu.....walalupun dh lama buat blog ni tp tk terlintas nk cari button like tu...nnt la ye nk kaji....
tq atas komen tu