Sunday, July 3, 2011

Takziah utk Paklong

....petang semalam...7:40 petang (2 July 2011),aku terima call dari sahabat baik aku dari kecil lagi...hati aku terdetik..sesuatu terjadi kt paklong ke......??? "Ayah aku dh tkdak dh tadi pukui 6:50ptg....","semua kami ada di hospital time dia tkdak...adik beradik semua ada...."jelas penerangan singkat Khairi...."Innalillahiwainnailaihiroji'un....sabaq bnyk2 weh....",ringkas juga dari aku.....
...Paklong Chen nama timbangan arwah atau nama penuh Haji Hashim.....antara orang lama di Kubang Sepat...dulu Paklong dan Maklong adalah antara kawan2 kepada mak dan ayah aku....dan hubungan persahabatan tu bersambung sampai kepada kami anak2 pula....
....Kalau dikira dan dilihat dari sakit/uzur adalah ayah aku yg sudah mencecah 76 thn umurnya...aku kira mungkin lebih sbb orang dulu2 lambat mendaftar kelahiran...
...Itulah yg dinamakan takdir......setiap yang hidup pasti menemui ajal.....tidak kira tua atau muda...tidak kira yg sihat atau yg sakit......

....Semoga roh paklong ditempatkan bersama2 mereka yg beriman dan beramal salih....amin....


~tOsiak-reputs~

No comments: