Friday, June 10, 2011

Catatan Pertama aku

Tiba-tiba tangan aku terasa nk berbicara...rasa cukuplah jika mampu berbicara sekadar satu dua tulisan yg tk berapa biasa aku catatkan dlm penuh puitis.....
Entah kenapa aku melihat dalam 2 atau 3 bulan atau mungkin jugak dalam tahun ini....ada nada seperti tidak menyukai aku di peringkat atasan paling atas....muka masam...muncong...jeling2 ekor mata....macam aku ni staff baru di sini...macam tidak ada org kenal aku....tah laa...aku pun rasa semcm pelik..perang psikologi lagi kot...nk buang orang lagi ke...atau nk paksa suruh berenti secara psikologi...
Apa2 pun aku tetap dgn cara aku....duduk diam2...datang keja seperti biasa...awal seperti selalu...balik juga lewat seperti biasa....rasanya disiplin aku tk kurang baiknya.....tapi ntah la....
Kekadang terfikir jugak aku...mungkin kancah politik di Malaysia yg hangat ni sudah menular ke tempat keja aku...'politik'..??? sapa pulak yg main politik dgn aku yg dh sedia miskin hina nih....tk usah nk berlawan dgn aku yg memang dh sedia kalah nih....
betul ke ayat2 aku nih.....


REZEKI SETIAP INSAN TERTANGGUNG OLEH DOSA2nya. SEMAKIN SEDIKIT DOSA , SEMAKIN MURAH REZEKInya.
Walaupun rasa ingin menamatkan suara tangan tapi aku pantas lagi menaip utk menambahkan lagi suara aku dimana aku ada terbaca untaian kata2 ni....aku tk pasti samada dari Hadis,Al-Quran atau kata2 pujangga....
Ayat ini memberikan makna yg mendalam kalau dilihat dari segi positif.....
"Barang siapa yg bertaubat kepada Allah,nescaya akan diberikan rezeki dari sumber yg dia sendiri pun tidak pasti.".....maksud Hadith... 
Logik tak dari maksud hadis tadi......

Terpulanglah kepada kita untuk menilainya.......


Sekian terima kasih.....
 

~tOksiak reputs~

No comments: