Monday, December 5, 2011

Walking to PGS

Tadi 5hb Disember 2011..

Satu lakaran sejarah tercipta utk pertama kalinya setelah 17 thn aku berkerja di CGGVeritas...sebelum ni nama kompeni nih Teknosif, Tongkah, TIR, CGGAP dan sekarang CGGVeritas.
Lakaran tersebut merupakan satu offer dari PGS (oil & gas company) meminta aku untuk bekerja di sana, position aku sama mcm di CGGV tp ada better offer dari sana yg aku rasa harus aku ambil......
Interviu yg pertama pada 30hb November 2011 sebenarnya pd aku cuma bercakap2 mengenai kerja dan aku sedikit tidak menjangka mereka akan menerima aku.....tp jauh disudut hati seperti ingin ke sana....di PGS ada 2 org sahabat aku yg lama di CGGV...iaitu Choi n Sidi.K.
Aku merasakan tidak salah untuk aku berjalan ke Cyberjaya dan mengharungi hidup baru di PGS...aku akan cuba yg terbaik...banyak juga perbezaan kerja di sana...antaranya 5 hari offday...itu yg aku suka...kerana aku sayangkan family aku...mak ayah aku..anak isteri aku....aku kerap memohon kepada Allah s.w.t agar memberikan aku peluang utk lebihkan masa bersama keluarga aku....dengan 3 shif siang dan 1 hari ofday...dan 3 hari shif malam dan 5 hari offday....aku rasa itu sesuatu yg hebat bg aku yg sudah agak berumur ini....
Semoga tahun akan datang dan seterusnya akan memberikan kejayaan dlm hidup aku....aku akan menunggu offer letter awal january 2012...sebelum menghantar notis berhenti kerja di CGGV......
Terima kasih Choi......kalau bukan kerana hg nk offer aku kerja di PGS....aku rasa aku tkkan merasa interviu selama 17thn ni.....

Sidi_A

No comments: