Saturday, July 30, 2011

Maklong pula kembali kerahmatullah

Dah lama aku tk update.....pagi tadi selepas solat subuh aku sambung tidoq balik....bangun je dlm pkul 9:30pg kelam kabut aku cas henpon aku....sbb henpon aku sudah tk berbateri....cas dan ON....
...ada sms masuk dari Rona...."Sidi, pagi tadi Khairi call aku, dia bgtau, mak dia dah takdak, jam 6:30am tadi. Nak simpan jam 2pm ni, Khairi kontek hang tapi tk dapat", terkedu aku sekejap...belum sempat aku hilang terkedu Rona terus call...dia bgtau benda yg sama....aku rasa mcm berpinau sekejap...awal bulan lalu arwah ayahnya pergi meninggalkan kami semua utk selama2nya...ini pula arwahnya maklong pulak....Ujian yg hebat utk sahabat aku....
Aku terus telepon emak aku di kampung dan mengkhabarkan benda yg sama....mak aku pun masih belum dapat berita lagi....terkejut emak aku....
Tiada kata2 yg dapat aku katakan utk Khairi sekeluarga melainkan bersabar menghadapi ujian ini....2 July arwah Pakong meninggalkan kami....30 July arwah Maklong pulak...semoga roh Pklong dan Mklong ditempatkan bersama2 mereka yg beramal dan bertaqwa.....

Semoga Khairi dan Abangcik tabah menghadapi ujian yg hebat ini........Don't worry bro...hang masih ada sahabat yg sentiasa ada dibelakang hang walaupun aku jauh dan tk sempat utk balik melihat arwah Pklong dan Arwah Mklong....niat hati aku nk melawat mklong bulan posa nih...ingat nk balik sat.....

SABARLAH....

~tOksiak~

No comments: