Thursday, September 13, 2012

TANDA2 100 HARI SEBELUM MATI

TANDA2 100 HARI SEBELUM MATI...

100 hari
Ini adalah tanda pertama dr Allah swt ...
kpd hambaNya & hanya akan dsedari oleh mrk2 yg dkehendakiNya. Walau bagaimanapun smua org Islam akan mendapat tanda ini cuma sama ada mrk sedar @ x sahaja. Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dr hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran

40 Hari
Tanda ini jg akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut2. Pd ketika ini daun yg tertulis nama kita akan gugur dr pokok yg letaknya d atas Arasy Allah swt. Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut & mula membuat persediaannya ke atas kita. Antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita spjg masa. Akan terjadi malaikat maut ini akan perlihatkn wajahnya sekilas lalu & jk ini terjadi, mrk yg terpilih ini akan merasakn seakan2 bingung seketika. Adapun malaikat maut ini wujudnya cuma 1 tetapi kuasanya utk mencabut nyawa adalah bersamaan dgn jumlah nyawa yg akan dcabutnya.

7 Hari
Adapun tanda ini akan dberikn hanya kpd mrk yg diuji dgn musibah kesakitan d mana org sakit yg x mkn, scara tiba2 ianya berselera utk mkn.

3 Hari
Pd ketika ini akan terasa denyutan d bahagian tengah dahi kita iaitu d antara dahi kanan & kiri. Jika tanda ini dapat dkesan, maka berpuasalh kita slepas itu supaya perut kita x mengandungi byk najis & ini akan memudahkn urusan org yg akan memandikn jenazah kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita x akan bersinar lg & bg org yg sakit, hidungnya akan perlahan2 jatuh & ini dpt dkesan jk kita melihatnya dr bahagian sisi. Telinganya akan layu dmana bahagian hujungnya akan beransur2 masuk ke dlm. Tlapak kakinya yg terlunjur akan perlahan2 jatuh ke depan & sukar dtegakkn.

1 Hari
Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakn 1 denyutan d sbelah blakang iaitu d kawasan ubun2 d mana ini menandakn kita x akan sempat utk menemui waktu Asar keesokan harinya.

Tanda Akhir
Akan berlaku keadaan d mana kita akan merasakn 1 keadaan sejuk d bahagian pusat & ianya akan turun ke pinggang & sterusnya akan naik ke bahagian halkum (leher). Ketika ini hendaklh kita terus mengucap kalimah syahadah & berdiam diri & menantikn kedatangan malaikat maut utk menjemput kita kembali kpd Allah swt yg tlh menghidupkn kita & skrg akan mematikn pula.


Ulama menyebut bahawa org yg byk mengingati mati dmuliakn
dgn 3 perkara :
1) dia akan segera bertaubat kpd Allah swt
2) memadai hatinya dgn apa yg ada padanya
3) dia akan rajin mengerjakn ibadah

Begitulah sebaliknya, manusia akan dhinakn dgn 3 perkara jika ia
lupa dr mengingati mati:
1) dia lupa kpd taubat kpd Allah swt
2) sentiasa x redha dgn apa yg ada padanya
3) malas utk mengerjakn ibadah kpd Allah swt

wallahu'alam....


COPY DARI Facebook

Terima kasih kepada yg menulis artikal ni.

Sidi Abdullah